Mgr. hraní her? Ale no jistě!Že se nedá živit hraním počítačových her? No pár teenagerů už vyvedlo z omylu rodiče... Turnaje už dávno přerostly lokální úrovně a dokonce je na spadnutí zařazení eSportu i do některé z příštích olympijských her. A čínští aparátčíci už uvažují, jak co nejvíc rozžhavit lidské herní železo, aby se mohli chlubit úlovkem olympijských kovů. Jednou z cest má být i vysokoškolský obor hraní her. No řekněte sami - nechtěli byste být magistr hraní počítačových her?
Dle direktivy čínského Ministerstva školství bude nově otevřeno 13 oborů - a jedním z nich jsou i eSporty. ESporty (v českém prostředí také občas progaming) představují soutěžení hráčů počítačových her formou her pro více hráče v rozličných ligových soutěžích a turnajích. Provozují se na majoritních herních platformách typu PC, Xbox a Playstation. Pomalu je i sportovní organizace a svazy přijímají mezi ostatní sporty (většinou ovšem ještě s větším odporem než kterýkoliv jiný nový sport). Čína sama uznala eSport coby oficiální disciplínu již v roce 2011, čímž už otevřela dveře k výchově národního olympijského kádru. Jako první na direktivu zareagovala Sportovní vysoká škola v Hunanu, která oznámila, že otevře nový studijní obor eSporty a management pro prvních 40 uchazečů již v roce 2017. Cílem toho oboru je dle slova děkana škola Liu Juna kultivace všech schopností napojených na celý komerční okruh elektronického sportu, nikoliv tedy jen rozvoj hráčů a jejich talentu. „Chceme chrlit všechny druhy odborníků pro klubový management, datovou analýzu, přípravu taktiky, sázení na elektronické sporty, trénování, komentování a činnosti rozhodčích. Hráč eSportu je jen jednou z možností výstupu našeho oboru,“ vysvětluje Jun. Náplň výuky bude velmi široká: od obecných lekcí z informatiky, angličtiny a práva přes specifičtější sportovní management až po datovou analýzu a přípravu taktik. To vše by mělo absolventům zajistit schopnost uplatnění nejen přímo v oboru eSportu, ale i na čínském pracovním trhu vůbec. Specifickým problémem bude i vytvoření profesorského kádru. Jun chce proto přetáhnout lidi přímo z herního průmyslu, zároveň se snaží povzbudit současné přednášející, aby získali praxi přímo v počítačových společnostech vyvíjejících hry a mohli tak předávat zkušenosti přímo z první ruky. Na zprávy o etablování oboru eSportů okamžitě zareagovaly i příslušné kluby. Velká jména esportingu typu OMG, Snake Esports či Team WE už podepsaly se školou v Hunanu exkluzivní smlouvy o náboru žáků, kteří dokončí příslušný studijní program. Kluby zvláště láká vysokoškolská erudice nově příchozích zaměstnanců právě v těch ohledech, které jsou pro ně klíčové, neboť aktuálně samotné týmy tvoří spíše středoškoláci a jejich management absolventi či doktorandi - málokterý z nich je ovšem dělá to, co vystudoval. Bob z Teamu WE to komentuje: „Většina lidí, kteří se věnují eSportům, vstupuje do tohoto oboru velmi mladá. A naprostá většina členů profesionálních týmů nenavštěvovala vysokou školu ani univerzitu.“ ESporty jsou přitom disciplína velmi slibná, příjmy všech odpovídajících odvětví jen v Číně za rok 2015 přesáhly hranici 4 000 000 000 amerických dolarů. Zdroje: GlobalTimes.cn
Daniel Beránek, 10.10.2016 16:41 Ve světě, kde je každý pixel důležitý, přichází Microsoft s vylepšením, které má za cíl sjednotit vizuální zážitek uživatelů Windows. Přesun od tradiční technologie DirectWrite k efektivnějšímu využití ClearType Text... Pi, médii příliš nepovšimnutá AI asistentka běžící na velkém jazykovém modelu, vyniká emoční empatií a schopností přirozené konverzace. Díky březnové aktualizaci LLM Inflection 2.5, Pi nyní překračuje hranice mezi... Jestli se slovem revoluce běžně plýtvá, tak v souvislosti s AI se používá už pro každou blbost. Při takové inflaci významu se není co divit, když skutečnosti, které se opravdu blíží významu slova, proplují mediálním prostorem zcela... Claude 3 od Anthropic představuje novou éru v oblasti umělé inteligence, kde rychlost, přesnost a etické principy jdou ruku v ruce. Díky pokročilým vizuálním schopnostem, téměř okamžitým výsledkům a schopnosti poskytovat kontextově citlivé odpovědi se Claude 3 je... |