[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Hey, Facebooku, To se mi nelíbí!

Facebook po letech všeobecného lajkování a sdílení zavede nástroj pro expresi negativních emocí vůči tématu - tlačítko To se mi nelíbí. Sociální síť tak vyslyší volání těch uživatelů, kteří chtějí vyjádřit nikoliv pozitivní pocity vyvolané konkrétními příspěvky - například vztahujícími se k nešťasným událostem. Chroničtí hateři nejspíš zůstanou neuspokojeni, označení To se mi nelíbí by totiž nemělo snížit karmu postu, ani nijak poškodit autora.

 

Mark Zuckerberg ohlásil uvedení tlačítka To se mi nelíbí!

Mark Zuckerberg oficiálně oznámil, že Facebook pracuje na funkci opačným významem vyvažující tlačítko To se mi líbí. „Lidé už spoustu let požadují zavedení tlačítka To se nelíbí. A nejspíš to jsou statisíce lid. Dnes mám tu příležitost říci: Opravdu na tom pracujeme a jsme velmi blízko představení této funkce,“ slavnostně uvedl Zuckerberg. Zakladatel největší sociální sítě ovšem neupřesnil konkrétní podobu této funkce. Nechce totiž, aby se z tlačítek To se mi líbí a To se mi nelíbí stal jakýsi hlasovací systém s plusovými a mínusovými body typu Redditu. „Nechtěli jsme vytvořit prostě jen tlačítko To se mi nelíbí, protože nechceme proměnit Facebook ve fórum, kde lidé plusují a mínusují příspěvky druhých. Takhle si prostě nepředstavuji komunitu, kterou chceme sdružovat.“

Jakou bude mít podobu To se mi nelíbí konkrétně, se ještě neví...

Facebook by spíše měl dát prostor těm, kteří sice danou zprávu považují za relevantní a hodnou pozornosti ostatních, ale nikoliv v pozitivním kontextu. Lidem, kteří chtějí vyjádřit emoci, ale nikoliv To se mi líbí. Protože těžko můžete přátelům olajkovat úmrtí milovaného pejska, o horších tragédiích ani nemluvě. „Nechcete přece nasdílet nějakou důležitou událost ze svého života a zjistit, že ji shodí nějakým mínusem. Opravdu, prostor pro toto Facebook nechce vytvářet,“ uvádí na příkladu Zuckerberg. Ovšem právě toto upřednostnění možnosti exprese nikoliv pozitivních emocí před prostým vyjádřením odporu či nenávisti celý proces implementace funkce prodlužoval. Nyní prý vývojáři usílí kolem To se mi nelíbí finalizují a brzo bychom se ho v nějaké podobě měli dočkat.

Jak přesně CEO Facebooku poznamenává: „Je podstatné dát lidem více možností reakce na příspěvek, - než pouhé To se mi líbí - coby rychlého způsobu vyjádření a sdílení dané emoce s autorem příspěvku.“

Zdroje: BusinessInsider.comTownhall Q&A

 

 

 

 

 

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...

Opera to s AI míní vážně. Nyní nabízí lokální LLMs

Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama