[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google začal označovat stránky nepřátelské mobilním zařízením

Google bude patrně brát na zřetel to, zda jsou cílové weby přizpůsobeny mobilním zařízením. Zatím se začaly objevovat ve výsledcích vyhledávání nové ikony naznačující hledajícím, jak moc je výsledný web přátelský mobilům a tabletům. Zvláště při hledání na daných zařízeních lze tento indikátor považovat za užitečný.

 

Mobilnímu prostředí nepřátelské weby jsou nyní označovány šedou přeškrtnutou ikonkou mobilu. Už před pár týdny přitom Google označoval weby vstřícné vůči nedesktopovým zařízením zelenou ikonkou mobilu.

Google označuje mobilně vstřícné a nevstřícné weby

Google již dříve publikoval svá Doporučení pro weby optimalizované pro smartphony. V nich mimo jiné zmiňuje způsoby, kterými je řešeno zobrazovaní rozdílného obsahu pro desktopy a smartphony (tablety dle vlastních slov prý nebere v potaz, neboť mají větší displeje):

  • weby používající responzivní desing, tedy takové, které všem zařízením servírují stejný HTML kód pozměněný pomocí CSS dle zobrazujícího zařízení;
  • weby dynamicky generující obsah (HTML i CSS) podle návštěvníkova zařízení;
  • weby mající separátní desktopové a mobilní strany.

Google doporučuje využít responzivní desing, jako přátelské smartphonům ovšem označuje všechna tato řešení.

Kroky Google jsou opodstatněné. Většina brouzdání intertem se totiž již dnes odehrává na mobilních zařízeních – dle průzkumu Mobile Media Consumption report je to až 60 % všeho brouzdání. V tomtéž průzkumu 84 % dotazovaných uvedlo, že na mobilních zařízeních brouzdají i při sledování televize. A to se ještě čeká expanze konzumace mobilních dat: každý rok má růst jejich objem o 45 % až k desetinásobku dnešního v roce 2019 (Ericsson Mobility Report).

Dá se předpokládat, že Google rozlišení mobilně vstřícných a nevstřícných webů zohlední i ve výsledcích vyhledávání. To je nepříznivá zpráva pro weby, které zatím na mobilní verzi rezignovaly - např. v České republice k nim patří na 75 % všech eshopů. Funkcionalita zatím funguje v prostředí Androidu a iOS, záleží ovšem na zemi, ze které ke Googlu přistupujete.

Zdroje: Search Engine Land, 9to5Google, Google Webmaster Central Blog, MarketingLand.com, Český Košík Roku

 

 

 

 

 

Spotify nabídne AI playlisty

Spotify rozšiřuje hranice personalizované hudby zaváděním AI playlistů, což je beta funkce umožňující Premium uživatelům ve Spojeném království a Austrálii transformovat jakýkoliv nápad na perfektně na míru šitý playlist. Díky...

Microsoft a OpenAI postaví datacentrum se superpočítačem za 100 mld. USD

Microsoft a OpenAI chystají postavit datacentrum se superpočítačem za 100 miliard dolarů. Ambiciózní projekt, známý jako Stargate, slibuje posunout hranice toho, co je možné v datovém zpracování a umělé inteligenci. S plánovaným spuštěním...

Google zvažuje zpoplatnění AI vyhledávání

Svět technologií je opět v pohybu, přičemž gigant Google vážně uvažuje o zásadním kroku - zpoplatnění pokročilých funkcí vyhledávání, které využívají umělou inteligenci (AI). Takovýto krok by mohl změnit základy toho, jak...

Opera to s AI míní vážně. Nyní nabízí lokální LLMs

Opera se snaží co nejvíce využít vlnu AI. Nabízí nejen vlastní AI asistentku Ariu, ale jejím prostřednictvím i spoustu dalších funkcí. Nyní přichází s podporou lokálně spustitelných velkých jazykových modelů, což...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama